28. april 2013

HÆKLERIER

Hæklede mundservietter, som jeg har fundet i gemmerne efter opfordring fra Karen Klarbæk. Den øverste har vi en bunke af. De er hæklet i bomuld. Lige nu har de fundet anvendelse på gæstebadeværelset, hvor de fungerer som "engangshåndklæder". Det er min kærestes afdøde kones mor, der har hæklet dem i 70erne .

Den nederste er hæklet meget fast, og ligner dem min bedstemor hæklede i alverdens farver og sikkert 12 af hver, som familie og venner blev foræret - tror ikke helt jeg regnede dem!






2 kommentarer:

  1. Fantastisk. Må jeg lave opskrift til den øverste, eller tror du der er en opskrift allerede?

    Karen

    SvarSlet
  2. Du må rigtig gerne lave en opskrift - mig bekendt findes der ikke sådan en´. De er så fine med de små blomster i hjørnerne og selv jeg, som ikke er hækleekspert, kan næsten se mig ud af "how to do".

    SvarSlet